Méghogy a pénznek nincs szaga? Dehogynem. Messziről bűzlik a rénszarvas-ürüléktől. A Télapó meg bűzlik a pénztől. Megölték a krampuszok ezt a jólelkű öregembert, és bedobtak helyette egy bekokainozott porszívóügynököt (…vagy az a szerencsétlen kaporszakállú nem tudta tovább fizetni a rénszarvas-szán törlesztőrészleteit, és eladta magát valami bank reklámarcának).
Kis Karácsony, nagy Harácsony. Maradt még pénz a bankszámlákon?
(Karácsonyfa? A maradi hülyék ethosza.
Az aranyozott bevásárlókocsi az új Szimbólum. A nejlonszatyrok halmával letakart Jézus.)
Bizonyos országokban a lakosság negyede hitelre vásárol Karácsonykor. Kölcsönt vesz fel. Pénze nincs, de a drága ajándékozás kivagyi szokását akkor se adja fel. Inkább szív, nadrágövet szorít, szidja a regnáló kormányt a rossz életéért.
A szeretet ünnepét és a kis kedves ajándékokat felemésztette a shoppingolás láza.
Ha istenkáromlás Jézus létét tagadni, akkor miért nem az, ha a kereszten függő szenvedőt egy aranyozott girlandokkal egy bevásárlókocsihoz kötözött Jézus valóságára váltjuk?
Miért jóságos egy Télapónak álcázott hitelügyintéző?
Ez már nem keresztény ünnep. Csak annyira, mint amennyire a keresztény egyháziság letéteményese a maga üzenetének. Meghasadt erkölcsiség, meghasadt személyiség.
Kezdetben a Nap vagy a természet újjászületésének ünnepe volt, Ozirisz, Iuppiter, Pluto és Nimród ünnepe, a germán jul és a római szaturnália. Majd a kereszténység szent ünnepe.
Ma már a Bankokrácia, a Szabad Piac, a Marketingokrácia legnagyobb orgiája. Az egész évben folyó fejmosás, szemfényvesztés betetőzése. A december 25-dike helyett novembertől újév első hónapjáig széthúzott pénzlehúzás örjöngése.
A pénztárcák és bankártyák üresedésig tartó ejakulációja.
Ahol a megfelelés lázában ökölharcot vív a vásárló egy – akár hasztalan – ajándékért, és együtt élvez a Bankokráciával ebben az ösznépi perverzióban.
Mindennek a “harácsony” szó a tökéletes manifesztációja. Az ízléstelenség násza a giccsben újjászülető fennsőbbség tudattal. A tehénszarszagú kivagyiság és az újgazdag susogós-melegítős rongyrázás okádék masszája. Keresztényietlen kevélység és “ki ha nem én” magamutogatás.
Maga a megtestesült giccs.
Karácsonyfa? A maradi hülyék ethosza.
Az aranyozott bevásárlókocsi az új Szimbólum. A nejlonszatyrok halmával letakart Jézus.
Karácsonyi akció? Te vagy az kedves vásárló. Maga a megtestesült akciós ajándék a Harácsony Szent Ünnepén.
Mindebből marad a következő Harácsonyig? Egy újra feltöltendő bankszámla és rénszarvas-fekália az utcán. Mert a valamikori Mikulás legalább feltakarította maga után, de ez giccses másolat már ezt is rád bízza kedves vásárló. Az ünnep csomagolásához tartozik.
Hééé! Harácsonyi Akció! Most vedd be!
-hajekcsaba-